Igliczna - szlak czerwony

dystans (km) wysokość m n.p.m.
  • 2.1 km
  • 1:00 h
  • łatwy
Z centrum Międzygórza kierujemy się w dół wzdłuż rzeki Wilczki. Mijamy fontannę i ponad Wodospadem Wilczki, po dziesiątkach schodów wychodzimy na drogę obok Czarciej Skały. Spokojnie idąc drogą przez świerkowy las możemy po ok. 1 km. odbić w prawo, aby zwiedzić Ogród Bajek. Czerwony szlak zaprowadzi nas po ok. 20 minutach do Schroniska oraz Sanktuarium na Górze Iglicznej. Do Międzygórza możemy wrócić szlakiem zielonym przez tamę.

Multimedia

Na trasie

Wodospad Wilczki

Wodospad Wilczki to jedna z wizytówek naszej miejscowości, jego wyjątkowa uroda przyciągała wędrowców już w XVIII w, zanim jeszcze miejscowość na dobre nabrała turystycznego charakteru. Imponujący skalny kocioł i 22-metrowy wodospad można podziwiać z kilku tarasów i ścieżek widokowych oraz...

Kanion Wilczki

Pionowe, wysokie skalne ściany, latem spływające bujną zielenią, tworzą kanion kilkudziesięciometrowej długości, którym Wilczka płynie wartko od wodospadu w kierunku zapory wodnej. Można się do niego dostać korzystając z kamiennych schodków, prowadzących stromo w dół od strony lewobrzeżnych...

Ogród Bajek

Turyści odwiedzający Międzygórze mówią często, że to „bajkowa” miejscowość. Mają na myśli przede wszystkim malownicze położenie wśród gór, potoków i drzew oraz piękną drewnianą zabudowę. Duży wkład w „bajkowość” Międzygórza ma jednak kolejna z jego największych atrakcji, czyli…...